dimanche 10 avril 2016

Brick Walls




19/03/16

My boyfriend shew me this video right after I exclaimed 'oh, let's take some shots in front of that brick wall', during a walk in a beautiful park near our town. I felt kind of ashame but in the mean time this is so funny, and completely true, haha - okay, I'm not sure whether I'm supposed to laugh or cry.. ;) 
I don't have Instagram (and I don't feel the need to have it, Facebook's already my bestfriend addiction), but dating a blogger is all the same: taking pictures of what we eat 'to share how much we enjoy our lives', or asking for a picture whenever stumbling upon some pastel pink or brick wall... 

Anyway, I think it's all okay as long I'm not blackmailing him to have my silly pictures, the situation is under control, haha. 

So now, why did I wanted a photo in front of that brick wall ? To show you the new kid in my closet, or this faux leather jacket (how fantastic). I've been craving for one for so long but I'm always very picky and it's generally too expensive for me, so I decided to get one for free from Sammydress. The overall looks good, though I wish it was more fitted. Someday I will buy a real perfecto, but for now this one is a good start :)
I put black on black layers, with this vintage printed shirt, lacey shorts and shiny tights. The floral boots add a touch of color and are ideal for a walk in the woods.

How do you like this casual rock style ? 
Are you dating an 'Instagram husband/boyfriend' or are you one of them ? ;)


Je n'ai pas Instagram, mais je dois bien reconnaître que je fais partie de ces filles qui ne peuvent résister à une photo dès qu'un mur de briques, une façade rose pastel ou une porte bleu ciel se présente à moi. 
C'est ce qui est arrivé lors de ma dernière balade, où j'avais prévu de shooter quelques photos de ma tenue - et après m'être exclamée 'oh, allons prendre des photos devant ce mur de briques !', mon copain m'a montré cette vidéo.
Je ne savais pas trop si je devais rire ou pleurer mais c'est vrai que sortir avec une blogueuse implique certaines contraintes comme photographier tous les plats au restaurant avant de pouvoir les déguster... Cependant, je pense que la situation deviendra vraiment inquiétante si je me mets à lui faire du chantage pour avoir mes photos, haha.

 Le but de cette petite séance était donc de vous montrer cette veste en cuir que j'ai choisi sur Sammydress. Cela fait des années que j'en voulais une, mais c'est une pièce assez onéreuse, et je suis très difficile sur la coupe, les détails.. j'ai donc décidé d'en tester une gratuitement, et bien que je sois un peu sceptique quand à la coupe que j'aurais préférée plus cintrée et la matière plus rigide, l'aspect général reste satisfaisant. Un jour je m'offrirai un véritable perfecto (je bave sur les Sandro), mais celui-ci est bon commencement ;)

J'ai donc opté pour une tenue sobre tons sur tons, avec cette chemise imprimée vintage, mon short en dentelle, les collants brillants (mais ça se voit pas) et une touche de couleur avec les boots fleuries.

Alors, que pensez-vous de ce look aux accents rock



Printed shirt - Vintage
Shorts - CNDirect
Tights - Calzedonia
Floral boots - Dr. Martens

xoxo


5 commentaires:

Feel free to share your opinion about this post or ask me anything !
I'll be glad to answer and have a look at your blog ;) xx